آفت کرمانیا به شدت باغات پسته گناباد را تهدید می کند

دسته: کشاورزی
یک دیدگاه
شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گنابادرئیس مدیریت جهادکشاورزی گناباد گفت : آفات ، به شدت باغات پسته شهرستان گناباد را تهدید می کند.
علیرضا حسین زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گنابادنیوز افزود : با توجه به کمبود بارندگی و در نتیجه آن کاهش رطوبت هوا امسال آفات زیادی باغات و مزارع شهرستان گناباد را تهدید می کند.
وی ادامه داد : آفت چوبخوار پسته (کرمانی ها) که آفت مختص پسته می باشد  به شدت در باغات پسته شهرستان گسترش یافته است و باعث ضعیف شدن سرشاخه ها، سیاه شدن ، خشک شدن و ریزش دانه های انتهای خوشه ها میگردد.
این مسئول اظهار داشت : در گناباد۵۲۰۰ هکتار باغ پسته وجود دارد که در سال ۳۲۸۰تن پسته تولید می شود که در حال حاضر۱۵۰۰هکتار از کل باغات پسته در معرض آفت کرمانی ها قرار دارد.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کشاورزان ، ارتباط با تک تک کشاورزان و توزیع بروشور های آموزشی را از اقدامات انجام شده در مبارزه با این آفت اعلام کرد و افزود : متاسفانه خرده مالکی در سطح باغات پسته مبارزه با این آفت را سخت کرده است .
رئیس اداره جهاد کشاورزی گناباد گفت : خوشبختانه با مبارزه به موقع آستان قدس رضوی با این آفت در باغات خود بیش از ۵۰ درصد مبارزه با این آفت صورت گرفته است و مشکل عمده ما در بخش خرده مالکی می باشد.
این کارشناس بخش کشاورزی تنها راهکار مبارزه با این افت را همکاری کشاورزان با جهادکشاورزی و مبارزه به صورت یکپارچه در سطح شهرستان دانست و افزود : تیم مبارزه با آفات جهادکشاورزی گناباد در روز چندین مورد نمونه برداری و گزارش از پیشرفت این آفت در سطح شهرستان تهیه می نمایند.
حسین زاده در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مبارزات خوبی که صورت گرفته و کانون های سن گندم در شهرستان را مهار کرده ایم و امسال محصول گندم خوبی با کمترین میزان سن زدگی تحویل سیلو ها خواهیم داد.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 516
برچسب ها:
دیدگاه ها
عباسعلی دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 10:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هیچ کس و هیچ موجودی به اندازه وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان و محصولاتشان را تهدید نمی کند