دستیابی به زندگی سعادت‌مند با الگوگیری از زندگانی ائمه(ع)

دسته: اجتماعي , فرهنگي
بدون دیدگاه
جمعه - ۶ اسفند ۱۳۹۵
دستیابی به زندگی سعادت‌مند با الگوگیری از زندگانی ائمه(ع)

یک کارشناس مسائل خانواده گفت: برای داشتن زندگی سعادت‌مند، باید از زندگی ائمه اطهار(ع) الگو بگیریم.

IMG11140734حجت الاسلام محمدرضا رحمانی در حاشیه دوره آموزشی زوج های جوان در گناباد، در گفتگو با خبرنگار گنابادنیوز اظهار داشت: هدف اساسی دین اسلام، تربیت انسان ها و تأمین سعادت بشر در تمام ابعاد وجود و در سرتاسر مراحل زندگی است.

وی با بیان این که پیروی از فرهنگ غنی اسلام و معارف حیات بخش اهل بیت(ع) بهترین راه برای تقویت و استحکام خانواده است، گفت: دستورات تربیتی اسلام و فرهنگ حیات‌بخش اهل بیت علیهم السلام دقیقا در راستای پرورش فطری انسان ها تدوین شده است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای تربیت افراد بشر کانون پر مهر خانواده را بهترین محیط تربیتی انسان قرار داده و خانواده را آیه ای از آیات خود دانسته است، تصریح کرد: پیروی از فرهنگ غنی اسلام و معارف حیاتبخش اهل بیت علیهم السلام بهترین راه برای تقویت و استحکام خانواده است و ارتباط قلبی بین زن و شوهر که اساسی ترین ارکان یک خانواده هستند، براساس رهنمودهای معصومین علیهم السلام تداوم می یابد.

وی با بیان اینکه نظام ارزشی اسلام برای تنظیم روابط انسانها، قوانین مترقی و سعادت آفرینی را مقرر کرده است که با اجرای آن در جامعه می توان به افقهای امید بخشی در زندگی فردی و اجتماعی امیدوار بود، افزود: اگر این قوانین به طور صحیح و کاملی رعایت شود، نیازی به اعمال فشار و نیروهای امنیتی و انتظامی و مراجع حل اختلاف و محاکم قضایی و داوری نخواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه یکی از قوانین که آرامش روحی و روانی افراد را در نظام خانواده تأمین می‌کند، حقوق متقابل زن و مرد در محیط خانه است، افزود: خانواده ای که زن و مرد در آن به حقوق همدیگر آشنا باشند و در رعایت آن حقوق، نهایت کوشش را به عمل آورند، بستر آرامش و آیه ای از آیات الهی و موهبتی آسمانی و سپری در مقابل آفات و آسیبهای اجتماعی برای خود و فرزندانشان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه اغلب جوان ها با فاصله گرفتن از بزرگترها، خود را از تجربه های مفید آنان محروم ساخته و گاهی گره ای را که به سادگی می توان با کمک آن ها باز کرد، محکمتر کرده و گشودن آن را مشکل تر می‌کنند،گفت: در این راستای آموزش مهارتهای زندگی به زوجین که از نظر اسلام و ائمه مورد تأکید قرار گرفته است می تواند آنان را از بروز و شدت اختلاف دور نگه دارد.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 666
برچسب ها:
دیدگاه ها