شورای نگهبان افرادی را تایید کند که زمینه ساز اخلاف و دوقطبی شدن جامعه نشوند

دسته: انتخابات , فرهنگي
بدون دیدگاه
جمعه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
شورای نگهبان افرادی را تایید کند که زمینه ساز اخلاف و دوقطبی شدن جامعه نشوند

امام جمعه موقت گناباد گفت: همه باید از رای شورای نگهبان استقبال کنند و تمکین از این نظر که جزء قانون اسلامی است از نامزدها و افرادی که ثبت نام کرده اند، انتظار می رود و از اقدامات برای تشویش اذهان عمومی مردم جلوگیری کنند.

رضا مدنی امام جمعه موقت گنابادحجت الاسلام رضا مدنی در خطبه های امروز نمازجمعه گناباد گفت: بعثت پیامبرگرامی اسلامی ایجاد یک نقطه امید در بشریت برای رسیدن به مکارم اخلاق و خوبی ها بود و پیامبر گرامی اسلام از طرف خداوند متعال وظیفه واگذاری این خوبی ها و مکارم را مسلمانان بر عهده داشت.

وی اظهار کرد: با بعثت پیامبر، خداوند مدیریت این حرکت را به پیامبر و مسلمانان واگذار کرد و بعد از پیامبر گرامی اسلامی نیز وظیفه اصلاح جامعه و حرکت به سمت خوبی ها به مسلمانان واگذار شد.

مدنی رساندن بشریت به خیر و صلاح را هدف بعثت پیامبر گرامی اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر دارای ابعاد مختلفی بود و بسترهای مختلفی باید رخ می داد که این هدف محقق شود و در این راستا باید اقدامات مختلفی علیه جبهه کفر و استکبار شکل می گرفت و در این مسیر عالم اسلام سرمایه های انسانی متعددی را هزینه کرد.

وی افزود: البته هر جهش علیه کفر و مصادیق کفر از جمله تبعیض و نابرابری هزینه دارد و اگر این هزینه ها رخ نمی داد مسیری که در بعثت پیامبر ترسیم شده بود محقق نمی شد.

روی کار آمدن حکومت های مزدور حاصل تلاش دشمنان برای مقابله با اسلام است

امام جمعه موقت گناباد به پیچیده تر شدن توطئه های جهانی علیه اسلام اشاره و افزود: دشمنان اسلام سعی کردند جهش اسلام علیه کفر را کمتر کنند و مسلمانان را نسبت به این هدف بعثت پیامبر گرامی اسلامی بی تفاوت نمایند و حاصل این توطئه دشمنان، روی کار آمدن حکومت های مزدور و عیاش از جمله آل سعود، آل خلیفه، قاجارها و پهلوی‌ها بود.

مدنی ادامه داد: عالم کفر و استکبار، رژیم غاصب صهیونیسم را در جهان اسلام ایجاد کردند و مسلمانان را از لحاظ اقتصادی و غیر اقتصادی به خود وابسته و زمینه تفرقه مسلمانان را فراهم کردند تا از وظیفه اصلی خود باز مانند.

وی تصریح کرد: در این شرایط که اسلام دغدغه جهش علیه کفر را در خود احساس نمی کرد ملت ایران با تاسی از امام حسین در مشرق زمین قیام کردند و عالم اسلام را که توسط مسلمانان به فراموشی سپرده شده بود، استمرار بخشیدند و جهشی علیه کفر و مظاهر آن به رهبری امام راحل و جان فشانی شهدا ایجاد کردند.

مدنی با بیان اینکه تلاش کنونی آمریکا و استکبار جهانی در برابر اسلام تلاشی مزدورانه است، تصریح کرد: جهش ایران اسلامی علیه کفر و استکبار جهانی با تاسی از بعثت پیامبر گرامی اسلام تا شکست کامل استکبار جهانی ادامه دارد.

امام جمعه موقت گناباد جهش علیه استکبار و کفر جهانی را یکی از اهداف بعثت پیامبر گرامی اسلام دانست و افزود: حضور حداکثری و مقتدرانه ملت ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نیز پاسخی مقتدرانه به آمریکا و استکبار جهانی است که آنها نمی توانند اهداف بعثت پیامبر را به فراموشی و غفلت بسپارند.

مدنی جهش ملت ایران در غلبه بر جهل، فساد، بیکاری و تبعیض داخلی از دیگر اهداف بعثت پیامبر گرامی اسلامی برشمرد و گفت: ساخت ایران اسلامی بدون فقر، تبعیض و فساد اداری باید در انتخاب فرد اصلح از سوی مردم در انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد.

وی به احراز صلاحیت ۶ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره و افزود: علی رغم اینکه بیش از ۱۶۰۰ نفر به دلیل ضعف قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند اما شورای نگهبان بر اساس رصالت خود و توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تائید افرادی که درصدد دوقطبی کردن جامعه و حرکت در مسیر اهداف دشمنان هستند، ۶ نفر را احراز صلاحیت کردند لذا افرادی که صلاحیت آنها احراز شده است حداقل توانایی برای مدیریت دولت اسلامی را دارند و کسی نباید به جایگاه و توانایی های آنها توهین کند.

مدنی خطاب به نامزدهای عدم احراز صلاحیت شده گفت: همه باید از رای شورای نگهبان استقبال کنند و تمکین از این نظر که جزء قانون اسلامی است از نامزدها و افرادی که ثبت نام کرده اند، انتظار می رود و از اقدامات برای تشویش اذهان عمومی مردم جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت گناباد در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: از هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که توسط مجلس شورای اسلامی نظارت می شود، انتظار می رود صلاحیت افرادی را تائید شود که موجب اختلاف و دوقطبی در بین مردم ایجاد نکنند.

مدنی ادامه داد: مردم گناباد با سرمایه گذاری تمامی سرمایه گذاران هیچ مشکلی ندارند اما با افرادی که زمینه اختلاف و دودستگی ایجاد می کنند، مخالف هستند.

منبع: ندای گناباد


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 627
برچسب ها:
دیدگاه ها